Komputer Sistem Malaysia Sdn Bhd

Komputer Sistem Malaysia Sdn Bhd adalah kontraktor yang membekalkan perkhidmatan penyelenggaraan dan pencegahan komputer peribadi.

Syarikat Komputer Sistem Malaysia Sdn Bhd mempunyai cawangan di seluruh negara.

Terdapat pelbagai ketirisan dan ketidaktelusan dalam kontrak dengan kerajaan dan agensinya yang mana perjanjian seperti dalam kontrak yang telah dipersetujui tidak dipenuhi pelaksanaannya.

Terdapat ruang untuk penambahbaikan namun nampaknya syarikat Komputer Sistem Malaysia Sdn Bhd mengambil langkah mudah dengan membelakangi perjanjian dengan tidak melaksanakan dan meneliti setiap laporan kerosakan yang dihantar dari pelbagai cawangan.

Banyak pihak dan agensi kerajaan tidak berpuas hati dengan perkhidmanat Komputer Sistem Malaysia Sdn Bhd ini namun mereka tidak berbuat apa-apa kerana rundingan antara bos dengan bos biasanya akan menutup segala permasalahan.

Disini lah wujudnya ketirisan dalam pentadbiran dan yang menjadi mangsa adalah end user iaitu staf-staf yang menggunakan peralatan (seperti komputer,printer dan fax) itu setiap hari.

Komputer Sistem Malaysia Sdn Bhd juga tidak mempunyai mekanisma komunikasi yang baik dimana Komputer Sistem Malaysia Sdn Bhd tidak melayan setiap panggilan klien ataupun branch secara baik dan professional. Sebagai contoh mereka selalu mengatakan 'sedang meeting' dan 'i call you back'(tak pernah callback).

Email yang dihantar juga tidak berbalas dan ini menunjukkan mereka tidak professional atau sengaja membuta apabila menerima surat email dari branch atau klien.

Pembayaran kepada subkontraktor juga sering dipandang ringan dan ada subkontraktor yang menunggu bertahun namun pembayaran tidak kunjung tiba. Pelbagai alasan yang diberikan misalnya 'tidak menerima invoice', 'akan dibayar sekaligus' dan sebagainya.

Walaupun invoice telah dihantar berkali-kali kepada orang berkenaan (seperti yang diarahkan) namun mereka (bahagian akaun dan penyelia projek) mengatakan tidak menerimanya dan meminta sekali lagi untuk mengirimnya(samada melalui email atau pos)

Berikut adalah snapshot laman web mereka sebelum mereka menutupnya walaupun belum tamat tempoh.

http://www.ksm.com.my

Komputer Sistem Malaysia Sdn Bhd,KSM
Laman Web Komputer Sistem Malaysia S/B

About Us

Established on 5th April 1979 as Systems Integrator,

Komputer Sistem (M) Sdn Bhd or KSM

has matured into a leading Bumiputera ICT solutions provider with an impressive list of customers and installation base.

We provide INTELLIGENT INNOVATIVE SOLUTIONS for your business and information communication technology needs and requirements. KSM offers the full suite of services ranging from consultancy, system integration, project management, implementation and maintenance.

We provide the necessary expertise in the field of hardware configuration, networking and communication, which compliments our in-depth knowledge of operating systems, databases, utilities and application development. This fully comprehensive approach to information communication technology makes KSM a resourceful ONE-STOP solution provider.

With these commitments, KSM is well positioned to continue supporting our customers and expanding our installed base. Customers are assured of better and more focused support in the selected technologies that we specialize. As we grow, so do you.

Service

Services offered:-

Hardware Maintenance
Performed by our team of highly trained customer engineers and technicians. Our multi-million ringgit investments of spares and standby operating units together with a fleet of vans equipped with radio-phones demonstrate our commitment to after sales support and services. Our fully staffed offices in strategic locations across the country provide adequate coverage even to the remotest locations.

Systems Software Maintenance
Provided by our team of competent systems engineers to provide installations and support to the systems software.

Comprehensive Training

Facility is available to providing our clients with training on the use of computer systems and software.

Profile

Company Name Komputer Sistem(M) Sdn. Bhd.(46455-D)
Incorporation 5th April, 1979

Address:

Komputer Sistem (M) Sdn. Bhd.
Lot 605, Persiaran Subang Jaya, Taman Perindustrian
Subang, 47500 Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan, MALAYSIA
Phone: +603 – 56318466 Fax: +603 – 56329059

1 comment:

  1. Hi, I use to report to Mohd Fahmi - many years ago - during the TNB MMIS project - is he still around?

    ReplyDelete